Terkini

Harimau dibaham Singa !

Apa istimewa foto ini sehingga dijadikan muka depan NST 29 Julai 2011. Ya, sekeping foto mampu menceritakan segala-galanya. Kekecewaan kerana Harimau Malaya parah dibaham sang Singa !.



TEARS OF FRUSTRATION... Striker Norshahrul Idlan Talaha, who could not play in last night’s match because of injury, being consoled by his wife while watching the World Cup qualifier second leg between Malaysia and Singapore at the National Stadium in Bukit Jalil. The match finished 1-1, ending Malaysia’s campaign.
 
Perlawanan semalam seperti pertarungan yang mencagar sebuah negara sebagai hadiah utama. Cukup mendebarkan dan seolah-olah kita telah kehilangan sebuah negara !. Pemain Singapura bijak melakonkan pelbagai aksi untuk melengah-lengahkan permainan. Cara mereka bermain seolah-olah kita ni sebuah pasukan belasahan. Apa pun ilusinya, team bola Malaysia telah tersungkur di kaki pasukan Singapura. Semoga tidak berulang lagi selepas ini. Bangkitlah FAM untuk mengatasi segala kelemahan yang wujud.


Apakah masalah team Malaysia ini ?

1. Adakah kerana taktikal permainan ?
2. Adakah kerana kualiti pemain ?
3. Adakah kerana tidak mempunyai pemain import ?
4. Adakah kerana ketiadaan tonggak utama akibat kecederaan ? 
5. Adakah kerana Jurulatih yang bersikap 'tertutup', tidak mahu mendengar pandangan luar dan hanya dia yang mengetahui kualiti seseorang pemain ?
6. Adakah kerana kesilapan memilih pemain dalam kesebelasan utama ?

Adakah dan adakah ini sebagai kajian sahaja. Pokoknya apabila kalah, maka pelbagai tohmahan dan kecaman dilontarkan. Jika ditakdirkan Harimau Malaya menang, apa pula agaknya komen penyokong kita ?. Majulah Sukan untuk negara !...

  

0 Response to "Harimau dibaham Singa !"

Jaringan Berita