Terkini

5 PERKARA YANG ISTERI TAK PERLU MINTA


Manusia lebih suka meminta dari memberi. Sebab meminta lebih seronok berbanding memberi. Meminta akan menambahkan sesuatu keuntungan kepada diri. Memberi pula bermakna mengurangkan sesuatu milik kita. Ini perkiraan otak manusia.


Isteri jangan minta 5 perkara ini:


1. Meminta sesuatu yang dia sendiri tahu suaminya tidak mampu tunaikan. Jika didesak juga akan berlaku perang dunia dan rambut di kepala suami semakin pupus.


2. Meminta jangan dimadukan. Hampir semua wanita meminta yang ini. Sebab, bermadu bagi wanita adalah neraka dunia! Setiap kali kamu meminta yang ini minda suami akan lebih terfokus ke arah itu. 


3.  Meminta untuk 'bersama'. Sebab dibimbangi saat kau minta suamimu dalam keadaan letih, badmood dsbnya. Aksinya akan berada di bawah keupayaan sebenar. Kamu tidak berpuas hati dan suami akan rasa lemah semangat dan tercabar.

4. Meminta untuk diceraikan. Seteruk mana pun kau berkonflik jangan minta cerai secara langsung. Banyak lagi cara untuk menyelesaikannya secara lebih baik. Jangan jadikan perkataan cerai ini sebagai wirid harian bila berbalah.

5. Meminta jalan ke neraka. Minta izin suami untuk mendedahkan aurat, bergaul dengan orang yang tidak berakhlak, pergi ke suatu tempat tanpa pengetahuan suami dsbnya. Sebaliknya minta dan lorongkan jalan ke syurga dengan melakukan ketaatan yang sepatutnya. Kamu akan beroleh bahagia semasa hidup dan selepas mati.

1 Response to "5 PERKARA YANG ISTERI TAK PERLU MINTA"

surijunior said...

Terima kasih atas perkongsian :)

Jaringan Berita